вторник, 14 ноември 2017 г.

Поверителност на личните данни в социалните мрежи

Потенциалните рискове в съществуващите социални мрежи са свързани предимно с незаконното използване на лична информация от трети страни, които биха могли например да намерят начин да копират и обобщават потребителски профили, да събират лична финансова информация или да копират лична информация и да я използват за свои цели. Като използваме социални мрежи, ние ставаме по-забележими, оттук и рискуваме да споделим неща от живота си с хора, с които не бихме желали да направим това в реалния живот. Има различни видове начини да злоупотребят с нашите лични данни: 

Кражба на самоличност – отнася се до всички видове престъпления, при които някой незаконно придобива и използва личните данни на друго лице по начин, който включва измама или заблуда, обикновено с цел извличане на икономическа изгода. В повечето случаи кражбата на самоличност се извършва по метода на „фишинга“ (phishing) (метод за извършване на измама с кредитни карти, кражба на самоличност и/или обикновена кражба. „Фишинг“- атаките (phishing) използват електронни писма с фалшив подател и подправени web-сайтове, създадени с цел да подведат потребителите да разкрият лични финансови данни, като например номера на кредитни карти или друга важна информация). 

Кибер тормоз – агресивно тормозещо поведение, което е умишлено и повтаря се във времето. Сред формите на тормоз са: изпращане на текстови съобщения, електронни писма или съобщения в реално време с обидно съдържание; публикуване на неприлични снимки или съобщения за други лица в блогове или други сайтове, телефонен тормоз, обидни устни съобщения и т.н.

Спам – може да се дефинира като нежелани електронни съобщения, които се разпространяват в големи количества. Терминът „нежелателен“ е много субективен.

Няма коментари:

Публикуване на коментар