вторник, 14 ноември 2017 г.

Видове


Има различни начини за категоризиране на различните видове социални мрежи, но най-фундаменталния е според важността на дадена информация за отделните потребители и възможностите, които тези мрежи предлагат. На база тези неща, могат да се разделят на две основни групи: 

Видове според информацията: 
- За споделяне на контакти 
- За споделяне на предпочитания (новини, музика, видео, снимки, хипервръзки към интересни статии и др.) 
- За споделяне на авторско съдържание (картинки, музика, видео, статии и др.) 
- За споделяне на лична информация 
Видове според препратката: 
- Nofollow - не дава тежест към страницата (сайта), към който е насочена. 
- Follow - дава тежест към страница (сайта), към който е насочена.


Примери за социални мрежи

Facebook (произнася се Фейсбук) е уебсайт, предоставящ безплатна социална мрежа. Потребителите на социалната мрежа се групират по географско положение, месторабота, учебни заведения, интереси и други. Всеки потребител избира каква информация да въведе за себе си, както и какви групи или личности могат да имат достъп до нея. Комуникацията между потребителите в мрежата се осъществява по много начини, включително изпращане на лични съобщения, покани за участия в мероприятия, споделяне на снимки, текст, хипервръзки, видеооткъси, създаване и участие в групи по интереси, сравнение на резултатите от тестове, участие в различни игри. Във фейсбук има голямо разнообразие от игри и други забавни приложения.



Twitter (произнася се Туитър) е безплатна социална мрежа и микро-блог услуга, която позволява на потребителите да изпращат и четат статус съобщения, познати като туитове. Туитовете са текстово-базирани съобщения, съхранявани в страницата с потребителския профил на автора им и изпращани към другите потребители - известни като последователи, които са се абонирали за тях. Изпращачът може да ограничи достъпа до статус съобщенията си до кръга от свои приятели или да позволи отворен достъп до тях. Туитовете могат да бъдат изпращани през уеб страницата на Twitter, през SMS или през приложения. Услугата е достъпна безплатно през Интернет, но изпращането на туитове през SMS се облага с такса от страна на GSM оператора.




Най-известната социална мрежа в Интернет в момента е MySpace. Там може да намерите не само място за споделяне на информация под формата на дискусии във форумите или поддържане на онлайн журнал за нещата, които ви се случват. Може да споделяте музика и видео клипове. Има неограничени възможности за поддържане на всякакъв вид контакти от лични до абсолютно професионални.





Споделяне на видео - уеб сайтът YouTube е най-известният пример за място в Интернет, където потребителите могат да споделят видео клипове - не само музикални, но и такива, които са направени в домашни условия. На кратко, уеб сайтовете за видеосподеляне позволяват публикуването на видео клипове от всички, а също така дават и свободен достъп до тези клипове на останалите потребители.




Instagram е онлайн мобилна социална мрежа, която служи за споделяне на снимки и кратки видеа. Позволява на потребителите да споделят снимки и видеа с различни размери. Освен това те могат да добавят филтри на снимките си, а максималното времетраене на видеата е 15 секунди.








Snapchat е най-горещото приложение сред тийнейджърите по света. Snapchat е проста IM платформа, при която може да изпращате съобщения, снимки и видеа с таймер за самоунищожение.


1 коментар:

  1. Много интересна информация си подбрала. Твоят блог е наистина много хубав и лично на мен много ми харесва. С нетърпение чакам следващата ти публикация.

    ОтговорИзтриване